MLY:n syyskokous 2012

Malmin lentoaseman ystävät ry
Julkaisuvapaa heti

Kuva: Riitta Luhtala

Malmin lentoaseman ystävät ry:n sääntömääräinen syyskokous pidettiin 19.11.2012 Malmin lentoasemaravintola Hello Cafessa, jonka uusi ravintoloitsija Kim Pihl esittäytyi kokouksen aluksi yleisölle.

Kokouksessa käytiin läpi vuoden 2012 tapahtumat ja yhdistyksen toiminta sekä esiteltiin ja hyväksyttiin talous- ja toimintasuunnitelma tulevalle vuodelle, joka on Malmin lentoaseman 75-vuotisjuhlavuosi.

Kokouksessa valittiin myös vastuuhenkilöt seuraavalle kaudelle. Yhdistyksen puheenjohtajana jatkaa Raine Haikarainen. Vuonna 2012 Kai Masalin väistyy pyynnöstään hallituksesta ja hänen tilalleen tulee Timo Hyvönen. Kaikki eroamisvuoroiset hallituksen jäsenet valittiin uudelleen.

Malmin lentoaseman ystävät ry:n kunniakirja Martti Kanaselle

Malmin lentoaseman ystävät ry. julkisti syyskokouksessaan 19.11. yhdistyksen kunniakirjan n:o 9 saajan. Kunniakirja myönnettiin Martti Kanaselle, joka on vuosikymmenten ajan ansiokkaasti huolehtinut Malmin lentokaluston polttoainehuollosta.

Malmin lentoaseman ystävät ry (MLY) on 23.3.2002 perustettu yhdistys, jonka tarkoituksena on Malmin historiallisen lentokentän toiminnan säilyttäminen nykyisellä paikallaan sekä lentokentän toimintaedellytysten kehittäminen, edistäminen ja tukeminen. Yhdistyksen kuuluu noin 900 jäsentä. Nettivetoomuksen kentän säilyttämisen puolesta on allekirjoittanut noin 55.000 ihmistä (www.pelastamalmi.org).